Dromen komen uit: ‘Jo’ is uitverkocht

Dromen komen uit: ‘Jo’ is uitverkocht

Je hebt het misschien al op Instagram of LinkedIn voorbij zien komen, maar afgelopen weekend gebeurde er iets heel bijzonders. Na het plaatsen van één TikTok werd ‘Jo: Hier heb je ‘n schrepel en daar kan je beginnen’ binnen 24 uur uitverkocht. Echt, ik kan het amper geloven. Dit is het verhaal van vorig weekend.

‘Jo’ ging in de uitverkoop

Dat was de eerste zin van de social media die ik eigenlijk maandag 3 april wilde plaatsen. Daar kreeg ik niet eens de kans voor, haha. Eind maart hadden Joke en ik een goed gesprek over de laatste exemplaren van ‘Jo’. Wat wilden we ermee doen? Hoe konden we die nog verkopen? Zouden we er niet nog zelf een paar willen houden? Op dat moment hadden we nog 22 exemplaren voor de verkoop. Maar niet voor lang meer.

Vrijdag 31 maart pastte ik de voorraad in de webshop al aan. We zouden er allebei vijf houden voor de toekomst en toen gaf het Watersnoodmuseum nog akkoord op een laatste vijf in consignatie, wat betekende dat de voorraad ineens heel erg slonk. Ik veranderde de voorraad naar de laatste zeven en liet het voor wat het was.

Hoe TikTok ervoor zorgde dat ‘Jo’ uitverkocht werd

Ik had een post voor alle socials geschreven, evenals een nieuwsbrief, én twee TikToks gemaakt. Donderdag besloot ik die eerste TikTok alvast te plaatsen. Die eerste aankondiging had normale statistieken, niet meer dan 300 views. Zaterdag had ik alle posts ingepland en om half 6 plaatste ik – zoals bijna elke andere dag – een TikTok; dit keer de vervolgvideo met iets meer uitleg over de uitverkoop. Vervolgens legde ik mijn telefoon opzij, startte ik Firefly Lane seizoen 1 en ging ik redelijk op tijd (21.30 uur) naar bed zonder nog naar de app te kijken. 

Binnen 24 uur kwamen mijn dromen uit

Op de een of andere manier werd ik om 3:24 uur wakker en keek ik naar mijn telefoon. Ik zag dat ik twaalf e-mails had. Toen ik de app opende, schrok ik me rot. Ik had vier bestellingen! Ik dacht echt even dat ik droomde. Vervolgens kon ik natuurlijk niet meer verder slapen. Vooral ook omdat ik niet wist hoe ik dit voor elkaar had gekregen, de TikTok-video compleet vergeten.

Tegen vieren sliep ik nog niet en opende ik TikTok, om te zien dat de video over de uitverkoop inmiddels 6200+ weergaven had. Holy macaroni. Dat is waarom de verkoop zo goed ging! De video ging (voor mijn doen op dat account) viral!

De volgende ochtend ging de gekte gewoon door. Nog geen uur na het opstaan verkocht ik er nog een, eind van de middag tijdens het koken nóg een en vannacht, van zondag op maandag, verkocht ik het allerlaatste exemplaar. 

Weet je nog dat ik vorige maand een blog plaatste over mijn dromen als auteur? Daar stond in hoe graag ik een boek wilde uitverkopen en dat betekent dat ik officieel weer een droom heb waargemaakt!

En is ‘Jo’ nu nog steeds te lezen?

Jazeker! Oma’s biografie zal altijd digitaal te lezen zijn via mijn eigen webshop of Kobo en Kobo Plus, maar een fysiek exemplaar niet meer. Die zijn nu zeldzaam! 

Wat een rollercoaster weekend! Ik sta écht versteld dat het boek is uitverkocht en kan alleen maar gillen/dansen/springen/lachen/en een klein beetje huilen hihi. Wat een droom. 

Ik wil iedereen zo enorm graag bedanken. Voor het lezen van het boek, voor het volgen op socials, voor het delen van mijn plezier; voor het zo bijzonder maken van de start van mijn carrière als auteur. BEDANKT OKÉ?

Volg:
0
Deel:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geverifieerd door MonsterInsights