Mijn huisstijl is af!

Mijn huisstijl is af!

Hoera! Ik heb een nieuwe layout!

Of beter gezegd, ik heb een nieuwe huisstijl. Een echte huisstijl deze keer en geen DIY-project. Voor een lange tijd waren het knutselen in Photoshop met lettertypes en het uitzoeken van kleuren op Pinterest twee van mijn favoriete bezigheden en voelde mijn naam op mijn website als genoeg. Maar niet langer. Ik schakelde Anne van Studio Solveig in en ik heb me in geen tijden meer zo enthousiast gevoeld.

Het verhaal achter mijn logo 

Wat zie je dan? Nou, achter mijn logo zit een verhaal. Sinds het moment dat ik mijn eerste schets maakte terug in 2018 wist ik dat het een detail moest hebben die me aan mijn oma herinnert. Mijn oma is mijn inspiratie. De vrouw wiens warmte altijd als een safehaven heeft gevoeld. Mijn logo moest iets ronds hebben en iets met een oogje. Het oogje is een langer verhaal. 

Toen mijn opa overleed, liet mijn oma zijn trouwring en de dasspeld die hij had gekregen voor hij in dienst trad aan elkaar smeden tot een kettinghanger. Dat was haar herinnering aan hem, haar manier om hem altijd dichtbij te hebben, om hem te eren. Omdat ik hem helaas nooit gekend heb, is het voor mij een ketting die mij altijd aan mijn oma zal laten denken. Nu, maar ook wanneer ze er niet meer is. Ik wilde de ketting ooit laten tatoeëren, maar ik weet dat oma daar niet heel blij mee zal zijn, haha. Ze zou hem nog liever geven dan dat ik een tatoeage zou nemen. 

Oma verspreekt zich soms weleens en dan noemt ze mijn opa mijn vader en in zulke momenten weet ik dat de band die ik met mijn oma heb, ontzettend sterk is. 

De abstracte driehoek kan van alles voorstellen, maar in mijn ogen is het een vulpen. In diezelfde schetsen kwam altijd een vulpen terug en Anne wist precies hoe ze deze moest verwerken. 

En nu ik er zo over nadenk, zit er nog een heel ander aspect in mijn logo. Oma’s ketting in het logo wijst niet voor niks naar het noorden, altijd vooruit blijven kijken met je kin omhoog, en de vulpen wijst niet voor niks naar beneden, want soms moet je tegen jezelf ingaan en uit je comfortzone stappen of eventjes een stapje terugdoen en reflecteren.

De betekenis van de kleuren

Ik snak altijd naar de warmte. Dat is altijd al zo geweest. Soms sukkelde ik weg in de stoel bij oma als het zonnetje naar binnen scheen en mijn gezicht verwarmde. Daarom voelt de winter soms extra koud voor mij. Met de jaren weet ik het steeds beter uit te balanceren, maar toch, ik zal altijd blij zijn wanneer de lente doorkomt (de meiboom is niet voor niets een symbool voor de lente). Daar staan de warme kleuren voor. Ze hebben ook wel iets weg van de herfst, dat klopt, ik hou van de kleuren van de herfst. Die hebben ook iets warms.

Het groen symboliseert een nieuw begin, maar ook de plek die mij als schrijver zal blijven inspireren: de natuur. De rust en de kalmte van natuur weet me altijd terug te trekken en dan is het niet eens nodig om het bos te bezoeken. Een volle boom is al voldoende. 

Omdat ik op het moment aan het afstuderen ben bij Kunsthal Rotterdam staat het ondernemen op een laag pitje, maar ik kan niet wachten tot ik op volle kracht ermee door kan. Want dan is het ook al bijna zomer. De tijd van een nieuwe start en groei komt eraan en ik kan niet wachten.

Natuurlijk zijn er nog een paar kleine aanpassinkjes, maar ik kon niet langer wachten om het met je te delen!

Anne, ontzettend bedankt voor het maken van mijn huisstijl.

Liefs,
Femke

Volg:
Deel:

4 Reacties

  1. 11 maart 2020 / 20:05

    Ik zag ook meteen een vulpen in je logo, maar zo’n bijzondere betekenis maakt het alleen maar nóg persoonlijker. Hele mooie kleuren ook!

    • Femke
      Auteur
      11 maart 2020 / 20:09

      Aaaah super leuk! Dankjewel voor je lieve reactie 💚

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: