Instagram Reels inzetten voor je bereik als ondernemer

Instagram Reels inzetten voor je bereik als ondernemer

Het afgelopen jaar heb ik naast TikTok ook Instagram Reels opgepakt om mijn platform te laten groeien. Ik maakte allerlei korte video’s om mijn boeken de introduceren, maar ook om mezelf als auteur en ondernemer voor te stellen. Het heeft het bereik van mijn posts laten groeien en ik wil je vertellen hoe ik dat heb aangepakt. Gebruik jij al Reels?

Wat is Instagram Reels?

Reels is het iets als TikTok: video’s van ongeveer 15 seconden bestaande uit korte videoclips en daaroverheen leuke muziek, maar dan voor Instagram. Het is een verrijking van je Instagram Story, je kunt deze clips gewoon op je account zetten in plaats van dat de video’s na 24 uur verdwijnen. Het is een manier om je content uit te breiden en nog creatiever na te denken. 

Wist jij deze Instagram hack al?

Het makkelijkste is natuurlijk dat je je content kunt recyclen. De video’s die je maakt voor Instagram kunnen ook op TikTok en vice versa. Dat zou je denken. Maar wist je dat zodra Instagram het logo van TikTok detecteert, dat de video minder vaak gedeeld werd in de feeds van je volgers? Mijn Reels met TikTok logo’s werden amper meer dan 500 keer bekeken, maar zodra ik de logo’s verwijderde, gingen de views gemakkelijk over de 1.000 binnen een dag. Wil jij je content op andere platformen hergebruiken? Zorg dan dat je eerst het logo van TikTok door middel van een website of app laat verwijderen. 

Hoe zet je Instagram Reels in om je bereik te vergroten?

Door korte video’s te plaatsen! De afgelopen maanden is wel bekend geworden dat videocontent het steeds beter doet op Instagram. Daar kun jij in meegaan door ook video’s te plaatsen. Technisch gezien kun je gewoon dezelfde hashtags gebruiken die je normaal gesproken zou gebruiken als dit een foto was geweest. Over de inhoud van je Reels kun je zelf beslissen. Het beste voor je Instagram is natuurlijk dat het in lijn staat met je huidige Instagram content en dus je content strategie aanhoudt. 

Wat voor content is goed voor Reels?

Omdat de mogelijkheden eindeloos zijn en het vooral gaat om creativiteit, is het vooral leuk om achter de schermen te kunnen kijken bij bedrijven. Hieronder staan vijf Reels ideeën die je zou kunnen plaatsen. Kijk voor meer ideeën eens naar mijn boek ‘Slashwerk’, waar ik TikTok en Reels meer uitleg en nog meer tips geef. 

  • Achter de schermen van een project;
  • Stel jezelf als ondernemer voor, waarom doe je wat je doet;
  • Laat gedetailleerde shots van je product zien;
  • Film een dag in het leven van;
  • Neem je kijker mee in de struggles die jij als ondernemer ervaart, het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn, dat maakt je mens en daar kunnen anderen mee relativeren. 

Vergeet me niet te volgen op Instagram of op TikTok om meer leuke content te bekijken. Op mijn Instagram maak ik Reels over het schrijven en op TikTok over Twitch en gaming. 

Maak jij gebruik van Reels?

Volg:
0
Deel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: